czwartek, 17 marca 2016

Jak reklamować się na Facebooku


jak reklamować się na facebooku


Facebook daje sporo możliwości jeśli chodzi o działania marketingowe i reklamę. Warto je wykorzystać w promocji biznesu lokalnego. Żeby to było możliwe musisz najpierw poznać podstawowe zasady dotyczące reklamy na Facebooku.

Jak działa reklama na Facebooku


Reklama na Facebooku działa w ten sposób, że za opłatą można wyświetlać określone treści, komunikaty, obrazy, wideo i inne formaty, konkretnie wybranym typom użytkowników. Facebook wie o nas dużo - nie oszukujmy się. Na podstawie polubień i informacji podawanych w naszym koncie jest w stanie określić listę zainteresowań i informacji demograficznych.

Ile kosztuje taka reklama małego biznesu?

W zależności od tego jaką formę reklamy wybierzesz (o tym zaraz) będziesz mieć do wyboru różne modele rozliczeń. Możesz być obciążany za każde kliknięcie w Twoją reklamę (koszt za kliknięcie / cost per click) lub za 1000 wyświetleń (cost per mille - CPM).

Koszt reklamy może się różnić. Wszystko działa w systemie aukcyjnym. Wybierasz do kogo chcesz dotrzeć, jak długo chcesz wyświetlać reklamę i w oparciu o to Facebook wylicza Ci sugerowaną stawkę. Możesz oczywiście dać mniej, ale wtedy możesz pojawiać się dużo rzadziej.

Jak dotrzeć do lokalnych klientów

Aby dotrzeć do klientów lokalnych musisz dobrze stargetować reklamę, czyli wybrać konkretną grupę docelową. W tym przypadku musisz zadecydować w jakim mieście ma się wyświetlać reklama. Możesz wybrać albo samo miasto albo obszar znajdujący się w określonym promieniu od danej miejscowości.

Skąd czerpać informacje o reklamie na Facebooku

Najlepiej zajrzeć do źródeł. Możesz na przykład wejść na oficjalny serwis Facebooka dla reklamodawców: https://www.facebook.com/business/products/ads/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz