wtorek, 1 marca 2016

Marketing lokalny - od czego zacząć?


marketing lokalny od czego zacząć


Na tym blogu znajdziesz porady na temat marketingu lokalnego, czyli takiego, który z założenia ma dotrzeć do odbiorców związanych z konkretną lokalizacją. Prowadzisz firmę lokalną? Ten blog jest właśnie dla Ciebie.


Narzędzia marketingu lokalnego

Istnieje bardzo wiele różnych narzędzi, które masz do dyspozycji. Tak naprawdę wiele technik stosowanych przez duże firmy można zastosować także lokalnie. Przede wszystkim warto zacząć od pozycjonowania i lokalnego SEO (czyli optymalizacji witryny pod wyszukiwarki). Ponadto wiele możliwości dają tak zwane media społecznościowe, czyli serwisy, w których użytkownicy aktywnie współtworzą ich zawartość, mogą wchodzić w interakcje i rozwijać swoje profile. Wśród takich serwisów można wymienić na pewno Facebooka, ale także Google+, Flickr, Instagram, czy GoldenLine. Oprócz wyników bezpłatnych w wyszukiwarce masz możliwość skorzystania także z reklam płatnych - Google AdWords. Pamiętaj o obecności w lokalnych i branżowych katalogach firm, a także lokalnych mediach oraz forach internetowych, które mają sekcje lokalne.

Od czego zacząć?

Najważniejsze to podjąć decyzję, co będzie punktem głównym Twojej komunikacji w sieci. Niektórzy decydują się jedynie na prowadzenie fanpage na fejsie, ale strona internetowa, chociażby najprostsza będzie najlepszym rozwiązaniem.

Mała strona powinna zawierać informacje teleadresowe (na każdej stronie - np. w stopce) i w sekcji kontakt. Dzięki temu użytkownicy i Google będą wiedzieć, gdzie masz siedzibę. O optymalizacji strony biznesu lokalnego powstanie jeszcze osobny artykuł.

Jeśli chcesz działać w mediach społecznościowych, to zacznij od Facebooka - daje najwięcej możliwości, pozwala korzystać z ciekawych form reklamy i pozwoli Ci dotrzeć do największej liczby odbiorców.

Ponadto zadbaj o ładną i dobrze zredagowaną wizytówkę w Google+ (zajrzyj koniecznie na Google My Business - google.com/business). Dzięki temu, gdy ktoś będzie szukał Twojej firmy w wyszukiwarce, to ujrzy dodatkowe informacje typu godziny otwarcia i wskazówki dotyczące dojazdu.

Jak marketing lokalny działa w praktyce?

Trudno wszystko zawrzeć w jednym wpisie. Dlatego powstał ten blog. Sukcesywnie będę opisywał tu różne techniki i narzędzia. Jeśli masz pytania - napisz w komentarzu! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz