Przeanalizowałem wyniki badania "The State of Local Marketing 2016". Poniżej przedstawiam infografikę z brandmuscle.com i dzielę się swoimi przemyśleniami. Kondycja małych firm bezpośrednio wpływa na ich marketing. Lokalna promocja musi uwzględniać pewne ograniczenia. Jednak najważniejsze to być ich świadomym i dążyć do ich przezwyciężenia.
Infografika dotyczy firm amerykańskich. Tam wiadomo, że mała firma to coś innego niż mała firma u nas. Jednak i tak warto się przyjrzeć, jakie problemy mają koledzy przedsiębiorcy za oceanem:
Z infografiki wynika, że:
- małe firmy bardzo mało czasu poświęcają na marketing w stosunku do innych działań,
- małe firmy mają bardzo małe budżety na działania marketingowe,
- jednak planują zainwestować więcej z kolejnym rokiem,
- często zgłaszają zapotrzebowanie na pomoc w działaniach marketingowych (marketing cyfrowy i społecznościowy)
- 18% ma strony www, 14% używa komunikacji mailowej, około 21% używa Facebooka,
- małe podmioty coraz mniej inwestują w billboardy i ulotki,
- duże znaczenie dla małych firm lokalnych mają eventy i sponsorowanie lokalnych przedsięwzięć.
A z jakich narzędzi Wy korzystacie? Mnie zaskakuje tak małe wykorzystanie reklam targetowanych lokalnie na Facebooku. Świadomość lokalnego SEO też wydaje się dość niska. No nic, trzeba nad tym popracować ;))
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz