poniedziałek, 21 marca 2016

Małe firmy nie mają czasu na marketing - analiza raportu na temat marketingu lokalnego 2016


raport marketing lokalny 2016

Przeanalizowałem wyniki badania "The State of Local Marketing 2016". Poniżej przedstawiam infografikę z brandmuscle.com i dzielę się swoimi przemyśleniami. Kondycja małych firm bezpośrednio wpływa na ich marketing. Lokalna promocja musi uwzględniać pewne ograniczenia. Jednak najważniejsze to być ich świadomym i dążyć do ich przezwyciężenia.

Infografika dotyczy firm amerykańskich. Tam wiadomo, że mała firma to coś innego niż mała firma u nas. Jednak i tak warto się przyjrzeć, jakie problemy mają koledzy przedsiębiorcy za oceanem:


Z infografiki wynika, że:
  • małe firmy bardzo mało czasu poświęcają na marketing w stosunku do innych działań,
  • małe firmy mają bardzo małe budżety na działania marketingowe,
  • jednak planują zainwestować więcej z kolejnym rokiem,
  • często zgłaszają zapotrzebowanie na pomoc w działaniach marketingowych (marketing cyfrowy i społecznościowy)
  • 18% ma strony www, 14% używa komunikacji mailowej, około 21% używa Facebooka,
  • małe podmioty coraz mniej inwestują w billboardy i ulotki,
  • duże znaczenie dla małych firm lokalnych mają eventy i sponsorowanie lokalnych przedsięwzięć.
A z jakich narzędzi Wy korzystacie? Mnie zaskakuje tak małe wykorzystanie reklam targetowanych lokalnie na Facebooku. Świadomość lokalnego SEO też wydaje się dość niska. No nic, trzeba nad tym popracować ;))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz